Adres Beyanı Başvurusu, 17.01.2025
Adres beyanı www.konsolosluk.gov.trveya http://almati.bk.mfa.gov.tr internet adresleri üzerinden randevu almak suretiyle ŞAHSENBaşkonsolosluğumuza gelerek veya gerekli belgeleri POSTA YOLUYLA göndermek suretiyle yapılabilir. E-posta yoluyla adres beyanı işlemi yapılamaz.
Her Türk vatandaşının yerleşim yeri adreslerine ilişkin değişiklikleri 20 işgünü içinde bağlı bulunduğu yurtdışı temsilciliğine bildirme yükümlülüğü bulunmaktadır. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu hükümlerine dayanılarak, 2025 yılı itibariyle ikamet adresi değişikliğini bildirim yükümlülüğü süresi içinde bildirmeyenlere 14 ABD Doları gecikme cezası (günlük kura göre değişmektedir), gerçeğe aykırı bildirimde bulunanlara ise 384 ABD Doları (günlük kura göre değişmektedir) idari para cezası uygulanmaktadır.
Ülkemizde yapılacak seçimler ve referandumlar çerçevesinde yurtdışında kurulan sandıklarda oy kullanabilmek için adres beyanı yapılması şarttır.
Yerleşim yeri adresi aynı konut olan ailenin ergin fertleri birbirlerinin yerine adres beyanında bulunabilirler. Çocukların ve kısıtlıların adresleri veli, vasi, kayyım, bunların bulunmaması halinde, çocuğun büyük ana, büyük baba veya ergin olan kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından bildirilir. 18 yaşından küçüklerin anne ya da babasının başvurması şarttır. Anne ve babanın boşanmış olmaları halinde çocuğun mahkeme tarafından tayin edilen velisi çocuk için adres beyanı başvurusu yapabilmektedir.
Adres beyanında Kazakistan’a İLK giriş tarihi olarak gerçeğe aykırı bir tarih bildirildiğinde, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından ülkemizdeki zorunlu sağlık sigortası ödemeleri çerçevesinde başvuru sahibi adına borç çıkartılabilmektedir.
Posta yoluyla yapılacak adres beyanları için“Adres Beyanı Formu” aşağıda word ve pdf dosyası halinde mevcuttur. Adres beyan formunun ikinci sayfasındaki açıklamalar çerçevesinde mavi mürekkepli kalemle doldurulması ve sözkonusu adres beyan formununimzalanması gerekmektedir.
Şahsi Başvuruda Gerekli Belgeler:
- www.konsolosluk.gov.tr veya http://almati.bk.mfa.gov.tr internet adresleri üzerinden randevu almayı unutmayınız.
- Nüfus cüzdanınız veya pasaportunuzun aslı
- 20 işgününü geçen bildirimlerde gecikme cezası (2025 yılı için 14 ABD Doları)
Posta Yoluyla Yapılacak Başvuruda Gerekli Belgeler:
- Pasaportunuzun fotoğraflı sayfasının fotokopisi
- Türkiye’den çıkış / Kazakistan’a giriş mühürleri bulunan pasaport sayfalarının fotokopisi
- Mavi mürekkepli kalemle doldurularak imzalanan “Adres Beyan Formu”
- Belirttiğiniz adreste oturduğunuzu ispatlayacak, resmi makamlardan alınmış elektrik/ su/telefon/doğalgaz faturası, banka bildirimi, kira sözleşmesi, öğrenci belgesi, yurt adresi gibi belgelerden herhangi birinin örneği
- Adres beyan tarihiniz ile taşınma tarihiniz arasındaki sürenin 20 işgününü geçmesi halinde 14 ABD Doları gecikme cezasının da gönderilmesi gerekmektedir.
İlgili Dosyalar
Pazartesi - Cuma
9.00 - 13.00 / 14.30 - 18.00
Tüm başvurular sabah 09.30 - 12.30 saatleri arasında randevu ile alınmaktadır. Evrak teslim saati öğleden sonra 16.00 - 17.00 saatleri arasındadır.
Tatil Günleri 2025
1.01.2025 | 3.01.2025 | Yeni Yıl |
7.01.2025 | 7.01.2025 | Noel Tatili |
8.03.2025 | 10.03.2025 | Dünya Kadınlar Günü |
21.03.2025 | 25.03.2025 | Nevruz Bayramı |
30.03.2025 | 30.03.2025 | Ramazan Bayramı |
1.05.2025 | 1.05.2025 | Kazakistan Halkının Birliği Günü |
7.05.2025 | 7.05.2025 | Anavatan Savunucuları Günü (Kazakistan) |
9.05.2025 | 9.05.2025 | Zafer Bayramı (Kazakistan) |
6.06.2025 | 6.06.2025 | Kurban Bayramı |
6.07.2025 | 7.07.2025 | Başkent Günü |
30.08.2025 | 1.09.2025 | Kazakistan Cumhuriyeti Anayasa Günü |
25.10.2025 | 27.10.2025 | Kazakistan Milli Cumhuriyet Günü |
29.10.2025 | 29.10.2025 | Cumhuriyet Bayramı |
16.12.2025 | 16.12.2025 | Bağımsızlık Günü (Kazakistan) |
+ 90 312 292 29 29